Sunday, January 19, 2014

Jamu Paling Best Lepas Bersalin

Hari ini dengan rase rendah diri saya sebagai mummy anak satu yang brestfeeding anaknya 2 tahun nak berkongsi pengalaman tentang jamu yang paling best selepas bersalin.

Sebelum tuh..mari saya story sket.. Selain beli pakaian bayi..benda yang paling saya teruja untuk beli waktu pregnant adalah set selepas bersalin as known as jamu. Maklum la badan dah mengembang waktu bersalin..kembang sane..kembang sini.. nak la kembali semperti zaman dara gitu..

Jadi saya pon pegi satu toko jamu nih...zasss...zasss..zass...beli satu set yg meriah dgn param..jamu utk mkn...siap minuman ape lagi tuh.come together wit bengkung sume.  ape tidaknye..siapa yang xnak cantk menawan kan?? Harga xyah tanye la...memang atas rm300. Dah siap beli tuh letak kt tempat mudah dinampak supaya senang tak terlupa nak bawak balik kampung time pantang nanti..

Dan ape hasilnye???!! Kesemua jamu tuh dah pon selamat dalam bakul sampah..expired. La...kenape x makan?? Menangis kan??!! T-T beli banyak dan mahal2x, akhirnye..ke bakul sampah. Semua nya sbb baby saya tak serasi dgn jamu tuh..terlampau panas dan wat kan diye cirit birit kalu saya mkn jamu tuh.. sedey kan?? Saya kan breastfeeding mum.. Jenis jamu tuh biarlah saya rahsiakan shj sbb mungkin jamu tuh tak sesuai utk anak saya je.


Jadi saya nasihatkan pada ibu2x yang bercadang utk menyusukan anak selepas bersalin berfikirlah sebelum beli jamu.. Memang ada banyak jamu di pasaran nih...yang boleh sebabkan baby tak selesa perut. Tengok kat paket or box jamu tuh adakah sesuai untuk ibu menyusukan bayi.. atau anda akan jadi seperti saya yang kerugian.



Sayang nya waktu tuh..saya tak bertemu lagi dengan Shaklee. Shaklee ada menyediakan supplement yang tak menggangu perut bayi tapi still dapat mengembalikan kecergasan ibu selepas bersalin. Saya makan Shaklee bila badan dah rase letih2x, time anak dah umur setahun lebey..mungkin sebab tak mkn jamu langung..huhuhuhuu.. Hasilnya memang best selain dapat menambahkan susu badan.

Andai kata anda nak cuba jugak pakai jamu yang sapu2 badan..sewaktu breastfeeding..boley la beli yang paket2 berasingan. Macam param ke..ade jugak yang paket2x kecil tau.

Meh kita sambung semula pasal Set Bersalin Shaklee

Set Bersalin Shaklee mengandungi 3 supplement asas utama.. Set supplement nih juga dikenali sebagai set kecergasan badan dan boley gak dimakan oleh suami, mak , ayah anda tau. So kiranya...tiada istilah pembaziran malah boley dikongsi bersama.

Okay..3 supplement tersebut adalah

  • Vitalea- iaitu multivitamin yang membantu ibu kekal bertenaga sepanjang berpantang dan menguruskan kerja rumah yang ringan.
  • Vitamin B complex - dapat membantukan mengawal emosi ibu supaya ibu sentiasa tenang dan juga dapat mengurangkan stress
  • Vitamin C -membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka, meningkatkan sistem imunisasi ibu dan anak serta mencantikkan kulit
Selain tuh ada juga supplement tambahan yang disyorkan untuk ibu selepas bersalin seperti
  • Zinc Complex - berupaya mempercepatkan lagi penyembuhan luka seperti anda makan minyak ikan haruan
  • ESP - minuman kesihatan berasaskan soya yang memberi tenaga dan juga untuk kecantikan muka dan memeriahkan lagi susu badan. Selain tuh juga..ESP memang mengenyangkan jadi sangat sesuai untuk mereka yang nak berdiet lepas bersalin.
  • Alfalfa - atau dikenali sebagai Raja Segala Tumbuhan bertindak sebagai milk booster serta mempunyai manfaat spt: menyingkirkan lemak dan kolestrol, melegakan keletihan, mencuci hati, darah dan usus, melawan alahan dan byk lagi.


Jadi kepada bakal-bakal ibu dan bapa sekalian..sila ambil perhatian ye. lebih baik beringat sebelum terkena spt saya.

Kepada mereka yang berninat utk mendapatkan Set Bersalin Shaklee bersama-sama Set Pengurusan Uri Papa Harraz of coz...just 

WhatsApp / SMS / Call
yun 019-3535052











No comments:

Post a Comment